19 Şubat 2013 Salı

Honda Cbf 150 Modifiye ve Yağ Yakma Problemi

Honda cbf 150 Modifiye

Cbf 150 i 200 lük modifiye nasıl yapılır?

  1. 200 lük silindirin 150 den çapı büyük olduğundan,sıkıştırma istroku fazladır.Bu yüzden silindir kapağı işleme tabi tutulur.
  2. 200 lük motor yapacaksanız,motoru önce ikiye bölüp içini kontrol edilipp,şansımandaki dişlilerin dökük olmadığını tespit edip,dökük olanlarını değiştirip,şanzıman ve krank bilyalarını gözden geçirdikten sonra,motor bloğunu kapatın.
  3. 200 lük silindiri bloğa takıldıktan sonra,resimlerde hasarlar nasıl oluştuğunu ,yağ yakmaların nasıl oluştuğunu gösterdik.
  4. 200 lük silindirlerin üst kapak içi büyütülerek,sıkıştırma istrokunu 200 cc ye göre ayarlayıp motoru montaj edilir.
  5. Üst kapak kayıtları egsoz sibop kayıdı hararete mağruz kaldığından daha çabuk aşınır.
  6. 60 bin üstündeki motorların sibop kayıtları değişmek ister.Eğer kayıdı yaptıramazsanız komple kapak yenilemeniz gerekir.




 Yağ Yakma Problemi

Sibop sıkılı kaldığından sibop yuvasını yakmıştır.Buda hararete mağruz kalan kapaktır.
200 cc lik silindir kapağı bu şekilde çizilip bir alttaki görmüş olduğunuz resimdeki gibi büyütülere 200 lüğe hazırlanır. 

 3. vites dişlisinin resmin üstüne tıkladığınızda resim büyür ve modüllerin döküldüğünü görebilirsiniz.Bu döküntü talaşları silindirinizi çizer kısa zamanda yağ yakmasına sebep olur.

Blok hazırlanan şekil ve bloğu kapatırsınız.Civataların kilogramına(tork) göre sıkarsınız. 

 200 lük blok hazırlanmıiştır.

Rektefiye deyip geçme ! Rektefyede silindirin merkezinden rektefiye edilmesi ve boşluk payı verilirken pistonun manuel ölçüsünde rektefiye yapılır. 

Yedek parçada orjinalliğe dikkat edin !