Kawasaki ZX-9R motorunun kapak taki çatlak ın neden oluştuğunu kısa şekilde açıklıyorum.Bu açıklamaları sadece mühendisler yapabilir.
1-)Bu motorun daha önce toplayan kişinin hataları: 4 silindirin kompresör basınçları denk olmadığından 1 ve 3 -4 kompresörleri düşük olduğundan ve 2 nin kompresörü yüksek olduğundan ve antifreeze kullanılmadığından 2 nin yüksek hararet gördüğü ve hararetli kısmın atomlarının büyümesi sonucunda o bölgede yırtılma oluşmuştur.Sadece yırtılma ile kalmayıp, diğer arızalarını aşağıda açıklıyoruz.
2-) Tornavida ile işaret ettiğimiz nokta 2. silindirdir. Hararet gören bölge burasıdır. 2. silindirin alt kısmına verdiği hasarları aşağıda açıklayacağız.
Pistondaki 2. kolun ortada durduğunu resimde gösterilmiştir.Bu kolun neden ortada durduğunu kısa ve özet olarak açıklayacağız. 2.silindiri sökmeden önce kompresör basınç değerinin çok yüksek olduğunu tespit ettik.Diğer pistonların basınç değerleri düşüktü. 2. piston çok yük gördüğünden kol yatağını sıktığından , piston ortada duruyor. 2.silindir hararet görüp kapağını çatlattığını yukarda anlatmıştık.Hararetten mütevellit yatak ta krank-şaft a sarmış durumda. 4 silindir sıralı motorlarda ve 6 silindir sıralı motorlarda kompresör basınç değerleri denk olmalı ki motor sağlıklı çalışsın, motorun ömrü uzun olsun.
Yazar: MK. Müh. Barış KORUCAN.