Adres : Maraşal Fevzi Çakmak Sokak No:42 / Bahçelievler / Şirinevler / İstanbul
GSM: 0532 747 59 89 / 0535 340 46 40
Savaş Barış Korucan
HONDA CBF yağ yakma probleminin çözümü bizde
Geçmiş dönemdeki yağ yakmayan motorlar titan,delux,activa.Bu pistonların yapılmasındaki mühendislik ciddi anlamda marifi gücünü ortaya koymuştur.Yağ sekmanı içindeki deliklerin büyük olmasından ve yağ sekmanı altındaki sıyırırken geri dönüş delikleri ve faturası olduğundan bu motorlar daha az yağ yakar ve ömürleri uzundur.Honda severler delüxün efsane oluşunun bazı teknik mühendislik hesaplarını ülkemizde efsane haline getirdiği honda grubunun 3 tanesini bu pistonlarda size izah ediyoruz.Cbf lerin diger piston resimlerinde göstereceğimiz yağ yakmasının sebebinin neyden kaynaklandığını anlayabilirsiniz.Biz cbf de yağ yakma problemini çözüyoruz dediğimizde,2006 dan bu yana cbf kullanan müşterilerimiz,yağ yakma sorununu çözmemize izin verdiler ve bu kişiler uzun zamandır yağdan tasarruf ettiler.Benim hakkımda beni tanımadan ustalığımı yargılayan insanlara ve meslek sırrımı bütün dünyaya bundan sonra dökeceğim.Kısmet olursa internette motorsiklet okulu kurmayı düşünüyorum.Benim istediğim motora binen insanlar hiçbir zaman tamircilere kazıklanmasın. Tamirciler hakkında iyi yorumlar olmadığından bu mesleğe 40 yıl hizmet verdim,üzülüyorum!
Ben ne han yapabildim ne de bayilik kurabildim.Benim türkiyede ,yunanistanda ,ingilterede, almanyada ve birçok dünya ülkesinde,klasik motorları topladığımı ve zanaatımın nasıl olduğunu bilenler biliyor..Yunanistandan kalkıp motoruyla istanbula gelip motorlarını revüzyon yaptıran yarışçılar oldu.
Alttaki pistonlarda başka açıdan çekilmiş fotoğraflar göreceksiniz.
İçindeki deliklerin bakış açılarını üstüne tıkladığınızda görebilirsiniz.
Cbf 150 pistonu alttadır.Siyah ve kirli,delikleri görünmeyen piston 20 binde sökülmüştür.Yanındaki piston bizim taktığımız 60 binde söküldü.60 bindeki pistonun çalıştığı ve etekleri yağ yakmadığını görebilirsiniz.
Pistonun üstten bakışını mutlaka resmin üstüne tıklayarak yanmış olan kurumu ve pistonun halini görebilirsiniz.
içindeki delikleri reminin üzerine tıkladığınızda işlenmemiş pistonla işlenmiş pistonun nasıl çalıştığını göreceksiniz.Orjinal olan piston üzerinde delik olmadığını göreceksiniz.Sırayla tüm resimlere bakarsanız ayrıntıları kavrarsınız.
Biz bu işleri 2006 senesinden bu yana kendi tornamızda pistona kanal açarak simetrik ölçülerle bir milim delik delerek işleme tabii tutarak yapmaktayız. Yağ yakmamış, işlemiş,60 bindeki pistonun içini inceleme şansı sadece burada.